Share
stress-it

Ξυπνάς και ένα βάρος έχει καθίσει με άνεση στο στήθος σου. Ίσως να φταίει το μάθημα που γράφεις αύριο που σε έχει αγχώσει. Ίσως ο Κώστας που δεν απαντάει στα μηνύματα, ίσως και όλα γύρω σου. στις μέρες μας όλο και περισσότεροι νέοι νιώθουν ένα γενικό άγχος και ένα στρες, χωρίς άμεση αιτία και αφορμή. Μια συνεχόμενη κόπωση, ένα θολωμένο μυαλό, ακεφιές και τα τραγούδια της Taylor Swift σε λούπα. Βαρέθηκες όμως να κοιτάς το ταβάνι και να αναλύεις το χρώμα στις κουρτίνες;

Έχουμε λύσεις!

Analyze it!

Το σημαντικότερο από όλα είναι να καταλάβεις ποια είναι η πηγή του άγχους σου ώστε να μπορέσεις έπειτα να την αντιμετωπίσεις ανάλογα. Σίγουρα υπάρχουν καταστάσεις μεγαλύτερης και μικρότερης σημασίας που μας προκαλούν στρες. Σκέψου, λοιπόν, αυτό που σε απασχολεί αξίζει πραγματικά να σε αγχώνει; Πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα; Ποιες είναι οι πιθανές λύσεις;

Αναλύοντας την κάθε κατάσταση ξεχωριστά, θα μπορέσεις να βάλεις τα πράγματα σε μία σειρά και να καταλήξεις στην καλύτερη πιθανή λύση. Πρέπει να έχεις ήδη καταλάβει ότι στη ζωή σου θα κληθείς να πάρεις δύσκολες αποφάσεις, θα στενοχωρήσεις και θα στενοχωρηθείς. Θα προσπαθήσεις για το καλύτερο και, όταν το πετύχεις, θα νιώθεις ότι έχεις ανταμειφθεί και θα είναι τέλεια. Από την άλλη, όμως, να έχεις στο μυαλό σου ότι θα έρθουν και αποτυχίες – και για αυτές τις δύσκολες στιγμές το άγχος είναι ο χειρότερος σύμβουλος. Αυτό που σίγουρα βοηθάει είναι το γράψιμο. Σε καταστάσεις τέτοιες, που το μυαλό μας δε συνεργάζεται, πάντα βοηθάει να γράφεις ό,τι νιώθεις και ξαναδιαβάζοντάς το μετά να προσπαθείς να καταλάβεις τι σε προβληματίζει και πώς να το αντιμετωπίσεις.

Πάντα βοηθάει να γράφεις ότι νιώθεις και ξαναδιαβάζοντας το μετά να προσπαθείς να καταλάβεις τι σε προβληματίζει!

Σε τέτοιες περιπτώσεις η ηρεμία και ο χρόνος που περνάς με τον εαυτό σου είναι επίσης πολύ σημαντικά. Αν, για παράδειγμα, έχεις τσακωθεί με τους γονείς σου και τα πράγματα είναι αρκετά έντονα στο σπίτι, σίγουρα δε θέλεις ακόμα έναν καβγά με το αγόρι σου να επιβαρύνει την κατάσταση. Εξήγησε στα άτομα που είναι δίπλα σου πως αυτή είναι μια δύσκολη περίοδος για εσένα και πως θέλεις το χρόνο σου για να ηρεμήσεις. Όταν νιώσεις κάπως καλύτερα, τότε και μόνο τότε είναι η κατάλληλη περίοδος για να σκεφτείς λύσεις στο πρόβλημά σου.

Ακόμα και να το κουβεντιάσεις με τους γονείς, την κολλητή ή κάποιον που εμπιστεύεσαι απόλυτα θα βοηθήσει αρκετά, αφού ακούγοντας το πρόβλημά μας πάντα μας βάζει στη θέση κάποιου τρίτου, από την οποία είμαστε πιο αντικειμενικοί και ικανοί να κρίνουμε και να βρούμε λύση. Σε καμία όμως περίπτωση μην καταφύγεις σε ακραία μέτρα. Θα πρέπει να θυμάσαι πως, όπως και εσύ, έτσι και μεγάλη μερίδα του πληθυσμού έχει προβλήματα που παλεύει να αντιμετωπίσει. Δεν είσαι η μόνη και σίγουρα δεν είσαι μόνη σου!

Things to do

Υπάρχουν και μερικά κολπάκια για τις στιγμές που νιώθεις ότι το στρες σε καταβάλλει. Την επόμενη φορά που έχεις άγχος, μπορείς:

  • Να ακούσεις την αγαπημένη σου μουσική.

Είναι γνωστό ότι η μουσική μάς κάνει να νιώθουμε καλύτερα. Γι’ αυτό, λοιπόν, δυνατή ένταση και shake it off.

  • Να δεις μία ταινία που σε κάνει να γελάς.

Πάτα play και δες την αγαπημένη σου κωμωδία. Για τις επόμενες δυο ώρες θα το έχεις βγάλει από το μυαλό σου.

  • Να αφιερώσεις λίγο χρόνο στον εαυτό σου.

Κάνε μανικιούρ, δοκίμασε τα ρούχα σου για να βρεις νέα σύνολα, δες make-up tutorials στο YouΤube ή απλά πάρε ιδέες από τις δικές μας προτάσεις στις σελίδες του Time Off.

  • Να γράψεις για όλα αυτά που αισθάνεσαι.

Λένε ότι, όταν γράφεις γι’ αυτό που σε απασχολεί, νιώθεις καλύτερα που το έχεις εκφράσει.

  • Να το συζητήσεις με τους γονείς σου ή τις φίλες σου.

Το να περνάς μία κατάσταση εντελώς μόνη σου δε βοηθάει. Σίγουρα οι άνθρωποι που έχεις δίπλα σου και σε αγαπούν θα θέλουν να σε ακούσουν.

  • Να πας για μία βόλτα με τα πόδια.

Το περπάτημα και γενικότερα η γυμναστική βοηθάει να καθαρίσεις το μυαλό σου και θα δεις ότι μετά θα νιώθεις πολύ καλύτερα.

  • Να κάνεις ένα sleepover με τις κολλητές.

Δεν υπάρχει καλύτερος αντιπερισπασμός για το άγχος σου από το να περνάς καλά με τα άτομα που αγαπάς.

Things NOT to do

Από την άλλη, υπάρχουν και πράγματα και καταστάσεις που μπορείς και πρέπει να αποφύγεις, αν θες να χαλαρώσεις. Γι’ αυτό, λοιπόν:

  • Μην τσεκάρεις όλη την ώρα τα social media.

Όχι, αν δεις για ακόμη μία φορά το προφίλ του πρώην σου, δε θα έχεις κερδίσει τίποτα.

  • Μην ακούς την κάθε γνώμη που σου λένε.

Ο καθένας θα σε συμβουλεύσει και θα προσπαθήσει να βρει την καλύτερη λύση, αλλά στην πραγματικότητα μόνο εσύ ξέρεις τι θες και πώς να το κατακτήσεις.

  • Μην το συζητάς όλη την ώρα.

Ναι, εγώ σου είπα και να το συζητήσεις και να το αναλύσεις, αλλά, αν δεν προσπαθήσεις να το βγάλεις και για λίγο από το μυαλό σου, τότε μάλλον δε θα ηρεμήσεις ποτέ.

  • Μην κάνεις πράγματα που σου θυμίζουν την αιτία του άγχους σου.

Αν, για παράδειγμα, έχεις μπει στη διαδικασία διατροφής και αγχώνεσαι για τα 2-3 παραπανίσια κιλά, τότε το να συγκρίνεις τον εαυτό σου με τις φωτογραφίες μοντέλων που βλέπεις στο Instagram δε θα σε κάνει να κερδίσεις τίποτα παραπάνω από έξτρα points άγχους.

  • Μη μετανιώνεις για τις αποφάσεις που παίρνεις.

Ναι, η αλήθεια είναι ότι σπάνια είμαστε σίγουροι πως έχουμε πάρει τη σωστή απόφαση, αλλά και το να το επαναφέρεις συνέχεια στο μυαλό σου και να παιδεύεσαι με το «τι θα είχε γίνει αν…» δεν έχει κάνενα νόημα, γιατί το χρόνο δεν μπορούμε να τον γυρίσουμε πίσω – εκτός αν ξέρεις κάτι παραπάνω από μένα.

  • Μην τρελαίνεσαι για τα πάντα.

Πρέπει να προσπαθήσεις να βάλεις προτεραιότητες. Δε γίνεται να αγχώνεσαι το ίδιο για το σχολείο, το φροντιστήριο, τους φίλους, το αγόρι και την εμφάνισή σου. Και μόνο που τα έγραψα κουράστηκα. Εσύ πόσο θα το αντέξεις;

Dress it up!

Η γκαρνταρόμπα σου μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά στην κακή σου ψυχολογία και εμείς συμφωνούμε απόλυτα. Το λέει και η επιστήμη.

Σύμφωνα με τον ψυχολόγο Lawrence D. Rosenblum, ο εγκέφαλός μας λειτουργεί πολύ πιο περίπλοκα από όσο νομίζουμε, και με τα σωστά τρικ μπορούμε ίσως να τον ξεγελάσουμε. Εφόσον ο εγκέφαλός μας αναγνωρίζει πότε και γιατί είχαμε θετικά συναισθήματα σε συγκεκριμένες καταστάσεις, μπορούμε να τον «πείσουμε» ότι ζούμε ξανά μία τέτοια στιγμή. Σας μπέρδεψα; Πιο απλά, ο γιατρός μάς λέει πως αν θέλουμε να νιώσουμε καλύτερα στο λεπτό και να μειώσουμε το στρες, καλό θα ήταν να επιλέξουμε ρούχα που θα μας κάνουν να νιώσουμε χαρούμενες και άνετες, όπως κάποιο αγαπημένο μας φόρεμα ή το hoodie που μας χάρισε το αγόρι μας. Η αυτοπεποίθηση κάνει καλό πάντα. Ακόμα και στο άγχος.

Share

ΓΡΑΨΕ ΕΝΑ Σχόλια

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *